Mi nie dostarczono jeszcze żadnej. Samą umowę dostałam dopiero po wielu miesiącach oczekiwania i przypominania o swojej sprawie, choć tylko z powodu interwencji UOKiK. I z tego co widzę, w przypadku faktury trzeba wybrać tę samą drogę, bo zaraz minie rok od czasu odbioru mieszkania.
Ja również długo czekałam na rachunek mimo tego że licznik był spisywany i sama podawałam przez telefon podczas kontaktu przez ich infolinię. W końcu złożyłam do Enea reklamację a jak minęło 14 dni bez odpowiedzi wysłałam pismo do Urzędu Regulacji Energetyki. Enea bardzo szybko odpowiedziała. Dostałam rachunek + kasa. Drugi rachunek był już na czas.
Pisać reklamację bo przez tel czy w punkcie nic nie da się załatwić.
nie dość że dostaliśmy rachunek to jeszcze bonifikatę 2500pln w ramach przeprosin
ILE? Licząc około 100 zł miesięcznie za prąd, to nie będziecie prawie dwa lata rachunków płacić. Też piszę gdzieś wyżej, nawet do samego Ziobry, Dudy i innych uokik`ów
Też piszę gdzieś wyżej, nawet do samego Ziobry, Dudy i innych uokik`ów
Napisz do Prezesa URE, i sprawa będzie załatwiona w ciągu 2 tyg. Dobrze żebyś miał udowodnione, że były zgłoszenia, a ENEA na nie nie odpowiadała - jest przepis który mówi o tym że jeżeli w ciągu 14 dni nie otrzymasz odpowiedzi, muszą Ci wypłacić odszkodowanie.
My takich zgłoszeń mieliśmy 5. I wcześniej napisaliśmy do ENEA żeby dali nam historię zgłoszeń na papierze. W piśmie domagaliśmy się 5 odszkodowań, ale potraktowali to jako jedną sprawę.
No jakoś wychodzi że półtora roku co najmniej nie zapłacimy za prąd
Wysłany: Nie Gru 04, 2016 9:12 Temat postu: Re: Prąd wybór operatora
My też nie dostaliśmy. Najpierw w kwietniu podpisywaliśmy taką wstępną umowę na licznik przy tych wszystkich zawirowaniach ze zdejmowaniem liczników. Potem nic z tym się nie działo i w sierpniu poszliśmy raz jeszcze i tym razem normalnie podpisaliśmy umowę. Do tej pory żadnego rachunku i już raz to zgłaszałam telefonicznie (tylko nie pamiętam dokładnie kiedy, ze 2 mce będzie) i potem kilka razy jak dzwonili z ofertą obniżenia rachunków czarownik to co dokładnie zrobiłeś, że dostałeś taką bonifikatę? Rozumiem, że najpierw reklamacja na usługę niedostarczenia rachunku i jak nie dostałeś odpowiedzi, to reklamacji do tego urzedu regulacji energetyki i wtedy Enea odpisała, że reklamacja przyjęta i dostajesz kasę? Czy wnioskowałeś o jakąś kaskę w ramach bonifikaty?
Wysłany: Nie Gru 04, 2016 11:25 Temat postu: Re: Prąd wybór operatora
Madelaine_86 napisał:
Rozumiem, że najpierw reklamacja na usługę niedostarczenia rachunku i jak nie dostałeś odpowiedzi, to reklamacji do tego urzedu regulacji energetyki i wtedy Enea odpisała, że reklamacja przyjęta i dostajesz kasę? Czy wnioskowałeś o jakąś kaskę w ramach bonifikaty?
Najlepiej zadzwoń do URE, opowiedz historię i Ci dosłownie powiedzą na jakie paragrafy się powoływać. Najważniejsze, żebyś napisała tą reklamację do ENEA - w przypadku braku odpowiedzi i reakcji z ich strony, wysyłasz do Prezesa URE skargę.
Dostaliśmy rachunek obejmujący czas od odebrania mieszkania, czyli od 01.02. Pytanie, czy mogę pisać reklamację nadal? Termin płatności 15.12 a na rachunek czekałam i czekałam...chyba w enei zabrakło na premie świąteczne :/
reklamację można złożyć też przez https://ebok.enea.pl/ , i to chyba najpewniejsza i najszybsza opcja. moja reklamacja złożona przy okienku chyba gdzieś zaginęła bo jej w eboku nie widać odzewu też brak. co do terminu to raczej nie ma stresu, najwyżej naliczą jakieś odsetki, a licznika też od razu raczej nie zdejmą.
No nie płaciliśmy bo najpierw był cyrk z licznikami, potem cyrk, że nie mamy umowy nadal a potem cyrk z nieotrzymywaniem rachunków. Kwota nie jest jakaś powalająca, bo też wprowadziliśmy się w maju a wcześniej tylko remont, jednak parę stówek jest i mam nerwa, że ja muszę do 15 zapłacić a oni nie musieli wywiązywać się z umowy, czyli przysyłać rozliczenia prądu. Chyba złożę reklamację na usługę i zobaczymy
Wysłany: Czw Mar 30, 2017 21:35 Temat postu: Re: Prąd wybór operatora
Czy ktoś z Was dysponuje może wzorem pisma do ENEI o wypłatę bonifikaty za przekroczenie 14-dniowego terminu rozpatrzenia reklamacji? Po wielu przebojach w URE dostaliśmy w końcu od ENEI faktury (zgubili naszą umowę). Napisaliśmy w skardze do nich, żeby naliczyli odpowiednią bonifikatę (ale bez obliczania kwoty przez nas). Niestety nie zastosowali się do tego. URE mówi, że musimy wystąpić z osobnym wnioskiem i to my musimy wyliczyć konkretną kwotę bonifikaty.
Czy ktoś może przechodził tę ścieżkę i poratuje wzorem?
Wysłany: Pią Mar 31, 2017 16:41 Temat postu: Re: Prąd wybór operatora
Powołaj się na:
"Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011r w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną. "
I daj kopię pisma, zarówno do Ure jak i rzecznika praw konsumenta
Słuchajcie - mam pytanie. Odebrałem dziś klucze do mieszkania. Kiedy przestanie obowiązywać umową na dostawę prądu zawarta przez BDX i do kiedy najpóźniej muszę podpisać swoją?
W protokole odbiorowym widzę taki zapis "sprzedający informuje, że wymówi umowę na dostawę energii elektrycznej do lokalu w dniu jego przekazania z terminem 14 dniowym. Kupujący jest zobowiązany do zawarcia w tym okresie, w swoim imieniu, umowy na dostawę energii elektrycznej."
Z tego wnioskuję, że mam 14 dni od dziś. Czy ktoś mógłby mi potwierdzić, jak jest faktycznie? I jeśli ktoś już to przerabiał to proszę o informację jakie dokumenty są potrzebne, aby taką umowę podpisać.
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Możesz zmieniać swoje posty Możesz usuwać swoje posty Możesz głosować w ankietach
Portal www.MojeOsiedle.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi
zamieszczanych przez użytkowników serwisu. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo
lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną
lub cywilną.