Wiek: 66 Dołączył: Nie Sie 02, 2015 16:15 Posty: 92 Skąd: Poznań-Rolna
Wysłany: Czw Kwi 05, 2018 10:21 Temat postu: Re: akt własności
kubape napisał:
Zna ktoś tańszego notariusza przy przenoszeniu własności niż ten Budimexowy? Nam za mieszkanie 38 + miejsce postojowe śpiewają 2400
Powiem tak .Zanim poszukasz tańszego (co nie jest takie pewne) negocjuj nie z Budimexem tylko bezpośrednio z notariuszem ,który ma przestrzeń aby coś ugrać.
Dołączył: Nie Sty 08, 2017 15:23 Posty: 20 Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Maj 12, 2018 9:54 Temat postu: Re: akt własności
Cześć,
Mam pytanie dotyczące formalności po podpisaniu aktu notarialnego (nie mam kredytu)
1. Muszę złożyć wniosek o podatek do nieruchomości na Gronowej 22a (Informacja o nieruchomościach ... ).
Opłatę dokonuje się po złożeniu dokumentów, czy trzeba jej dokonać przed złożeniem wniosku i mieć potwierdzenie?
2. Potem udaje się na Gronową 20 do Wydziału Gospodarki Nieruchomościami?
Piszę tam że "począwszy od 1 stycznia roku następnego" muszę ponosić koszty z tytułu użytkowania wieczystego.
Czy w takim razie teraz nie muszę do nich nic zgłaszać, tylko za rok?
3. Z czego wynika ta opłata 17zł? Muszę ją opłacić teraz? (Złożenie dokumentu stwierdzającego pełnomocntwa podlega opłacie skarbowej w kwocie 17zł od każdego stosunku pełnomocnictwa)
Wiek: 41 Dołączył: Nie Sie 14, 2016 0:16 Posty: 168 Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Maj 12, 2018 23:16 Temat postu: Re: akt własności
DeCooe napisał:
Cześć,
1. Muszę złożyć wniosek o podatek do nieruchomości na Gronowej 22a (Informacja o nieruchomościach ... ).
Możesz to zrobić również na Libelta oraz 28 Czerwca. Najwygodniej po prostu jest na Gronowej bo zaraz obok masz Wydział Gospodarki nieruchomości do której też musisz się udać.
Cytat:
Opłatę dokonuje się po złożeniu dokumentów, czy trzeba jej dokonać przed złożeniem wniosku i mieć potwierdzenie?
Wniosek składasz i czekasz na pismo z UM gdzie Ci napiszą ile masz zapłacić podatku za ten rok.
Cytat:
2. Potem udaje się na Gronową 20 do Wydziału Gospodarki Nieruchomościami?
Piszę tam że "począwszy od 1 stycznia roku następnego" muszę ponosić koszty z tytułu użytkowania wieczystego.
Czy w takim razie teraz nie muszę do nich nic zgłaszać, tylko za rok?
Nie wiem czy są jakieś terminy w jakich trzeba to zrobić, ale lepiej zrobić to od razu przy okazji wniosku o podatek (dlatego najlepiej robić to na Gronowej bo oba budynki są zaraz obok siebie). Na pewno nie możesz z tym czekać do przyszłego roku.
Cytat:
3. Z czego wynika ta opłata 17zł? Muszę ją opłacić teraz? (Złożenie dokumentu stwierdzającego pełnomocntwa podlega opłacie skarbowej w kwocie 17zł od każdego stosunku pełnomocnictwa)
Opłata wynika z faktu, ze w akcie notarialnym dałeś Budimexowi pełnomocnictwa do pewnych czynności (szczegóły masz w akcie).
Cytat:
4. Co z meldunkiem? Gdzie składa się papiery?
W UM m.in. na Libelta (moim zdaniem najmniejsze kolejki) przy czym nie ma obowiązku meldowania się w nowo zakupionym mieszkaniu.
Cytat:
Czy coś jeszcze trzeba zrobić?
1. Zgłosić się do Asmy ze swoimi danymi by Ci dali dostęp do portalu członka wspólnoty.
2. Złożyć deklarację śmieciową (też do Asmy).
Nic innego nie przychodzi do głowy skoro nie masz kredytu. Warto tylko pilotować sprawę z założeniem księgi wieczystej dla Twojego mieszkania. Jeśli po 3 miesiącach od podpisania aktu nie otrzymasz pisma z sądu to warto zainteresować się co się dzieje, a jak pismo dostaniesz to sprawdzić czy jakichś bzdur tam nie ma (znając numer księgi można ją dokładnie prześwietlić na stronie internetowej).
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Możesz zmieniać swoje posty Możesz usuwać swoje posty Możesz głosować w ankietach
Portal www.MojeOsiedle.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi
zamieszczanych przez użytkowników serwisu. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo
lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną
lub cywilną.